Katrai AdWords kampaņai ir noteikts mērķis, kas var būt gan pirkumu skaita palielināšana savā interneta veikalā, jaunu lasītāju piesaiste savai vēstkopai, klientu pieprasījumu pieaugums, gan arī lietotāju iepazīstināšana ar savu zīmolu, noteikta laika pavadīšana tavā vietnē u.c. Lai kāds arī nebūtu tavs mērķis, reklamējoties ar AdWords, ir svarīgi, ka tava tiešsaistes vietne jeb mājaslapa veicina šī mērķa sasniegšanu. Šī iemesla dēļ mēs vienmēr iesakām savām kampaņām izmantot augstas kvalitātes galamērķa lapas.

Mūsu šīsdienas rakstā no sērijas Ekspertu viedokļi, mārketinga un sabiedrisko attiecību speciāliste Linda Kimeiša atklās, kā panākt, lai tava galamērķa lapa sinerģētiski ar reklāmas kampaņām palīdz tev efektīvāk sasniegt savus biznesa mērķus.

Ja arī tu vēlētos dalīties savā pieredzē ar lasītājiem, lūdzu, iepazīsties ar paziņojuma rakstu un sazinies ar mums.

Pievienoja: Didzis Vilcans
Inside AdWords Latvia komanda
Kampaņas galamērķa lapas (landing page) nozīmi bieži nepamatoti zemu novērtē gan klients, gan aģentūra, kas klienta vārdā un labā plāno un īsteno jebkādu kampaņu interneta vidē. Neviens jau neko sliktu negrib – visu tikai to labāko. Gluži vienkārši par galamērķa lapu aizmirst vai tā nekļūst par prioritāti uz visu citu ar kampaņu saistīto darbu fona.

Kāpēc nepieciešama pārdomāta kampaņas galamērķa lapa? 
Tā ir nepieciešama tikai un vienīgi tāpēc, lai tu no savas saplānotās un īstenotās interneta kampaņas iegūtu maksimālu atdevi jeb rezultātu. Proti, ja jau plāno īpašu kampaņu, kāpēc neradīt arī īpašu galamērķa lapu, kuras vienīgais un galvenais uzdevums ir izpildīt tavu nosprausto kampaņas mērķi. Bez tam, ja jau kampaņai tērē vairākus simtus vai pat tūkstošus latu, vai ir prātīgi mēģināt ietaupīt uz kampaņas galamērķa lapas izveides rēķina un pēc tam gausties, ka kampaņa nav nostrādājusi – plānotāji nepareizi saplānojuši, vai mēģināt atrast vēl citus vainīgos. Un speciāla kampaņas galamērķa lapa nav nekāda ekstra – tai jābūt pašsaprotamai lietai, piemēram, vairākām interneta kampaņām uzņēmumi veido pat īpašas kampaņu mikrovietnes – šo gan var uzskatīt par fantastisku un visnotaļ pozitīvu ekstru.

Kampaņas galamērķa lapa, kas strādā tavā labā 
Parūpējies par to, lai tavas kampaņas galamērķa lapa nestrādā pret tevi. Kā kaut kas tāds var notikt? Tas notiek tad, kad tu izveido kampaņu un par kampaņas galamērķa lapu norādi, piemēram, sava interneta veikala sākumlapu, kurā izvietots reklāmas bloks ar akcijas piedāvājumu. Kas šajā risinājumā nav īsti pareizi? Tas, ka, ienākot interneta veikala sākumlapā, potenciālā klienta uzmanību var novērst ārkārtīgi daudzas lietas un beigās, sērfojot pa to, viņš var pilnīgi aizmirst, kāpēc vispār šeit ir atnācis. Tava potenciālā klienta – interneta lietotāja mērķis nav izpildīt tavas kampaņas mērķi. Līdz ar to: „Es taču iztērēju tādu naudu kampaņai, kāpēc nepērk?” ir nevis viņu, bet kampaņas problēma. Piemēram, ja AdWords kampaņā tavu lapu dienā apmeklē tūkstoš interneta lietotāju, bet tikai viens no viņiem kaut ko iegādājas – skaidrs, ka vaina ir galamērķa lapā vai pat visā tavā interneta veikalā, vai mājaslapā.

Kam ir jābūt kampaņas galamērķa lapā? 
Tikai labi pārdomātai informācijai. Piedāvā interneta lietotājam ieguvumus un to, ko viņš meklē – fona informāciju ir iespējams lasīt citās sadaļās. Tikai neaizmirsti interneta lietotājam precīzi pateikt priekšā, kur un kāda fona informācija ir lasāma. Piemēram, uzskaiti trīs sava produkta priekšrocības un saki, ka visas pārējās lieliskās priekšrocības vai šo trīs priekšrocību izvērsums ir atrodams „Lasīt vairāk”, kur „Lasīt vairāk” ir saite uz šo lapu u. tml. Kampaņas mērķlapā noteikti ir jābūt lielām un labā vietā pamanāmām pogām „Pirkt”, „Reģistrēties” u. tml. – pogas, kas ir atslēga uz jūsu mērķi: to, ko tu vēlies no interneta lietotāja.

Tekstam ir jābūt garšīgam un kodolīgam, kas fokusēts uz interneta lietotāja ieguvumiem. Foto – arī fotogrāfijām ir jābūt tik pievilcīgām, lai interneta lietotājs pats sev pateiktu: „Jā, man tas ir nepieciešams!”

Atceries, ka kampaņas mērķlapas centrā ir jābūt tavas kampaņas mērķim, bet ap to lietām, kas pārliecinās potenciālo klientu pieņemt lēmumu un līdz ar to izpildīt tavu mērķi. Mēģini interneta lietotāja uzmanību maksimāli fokusēt uz šo mērķi, izņemot no lapas ārā visu lieko, bet atstājot lietas, foto un tekstus, kas tiešām pārliecina.

Un kas pārliecinātu tevi? 
Padomā, kas ir tās lietas, kas pārliecinātu tevi pašu? Piemēram, mani un lielāko daļu interneta lietotāju pārliecinās citu (pašreizējo klientu) pozitīvās atsauksmes, īpaši, ja viņu vidū ir kāda prominenta personība vai mans paziņa. Mani noteikti pārliecinās arī skaitļi, kas liecina par produkta vai uzņēmuma pieredzi un labo slavu, piemēram, ka pēdējā gada laikā šo produktu internetā iegādājušies jau 10 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju. Mani pārliecinās arī uzņēmuma iegūtie sertifikāti, godalgas u. c. kompetenci apliecinoši dokumenti. Mani palīdzēs pārliecināt arī pilnīga informācija par uzņēmumu, kurā ir attēloti arī uzņēmuma darbinieki, viņu amati, kontaktinformācija utt. Mani pārliecinās tas, ka nodarbojies ne tikai ar biznesu un lielās naudas pelnīšanu, bet iesaisties arī korporatīvās sociālās atbildības projektos. Kā jau minēju, šīm visām lietām nav jābūt kampaņas mērķlapā, bet tām ir jābūt viegli pieejamām vai atrodamām tava uzņēmuma mājaslapā, kur var nonākt no tavas kampaņas mērķlapas.

Kampaņas mērķlapas AB tests 
Ideālais scenārijs mērķlapas izveidē ir radīt divas atšķirīgas mērķlapas un kampaņas pirmajās dienās notestēt, kura no tām palīdz sasniegt labāku rezultātu, proti, no kuras lapas interneta lietotāji veic vairāk pirkumu, reģistrāciju vai izpilda citus tavas kampaņas mērķus. Tad atlikušajā kampaņas periodā par mērķlapu izvēlies veiksmīgāko, lai sasniegtu labākos rezultātus. Daudzi uzņēmumi pat pasūta mērķlapas pie atšķirīgiem piegādātājiem – izstrādātājiem, lai konstatētu ne tikai, kurš mērķlapas risinājums ir veiksmīgās, bet arī, kurš izstrādātājs ir profesionālāks. Protams, pasūtot mērķlapu atšķirīgos uzņēmumos, ir precīzi jādefinē mērķi, jāiesniedz uzņēmumiem stila grāmata vai citi norādījumi, lai gala rezultātā netop brīnumi.

Ceru, ka šis raksts tev palīdzēs novērtēt un izmantot savas galamērķa lapas spēku, lai maksimizētu savu kampaņu potenciālu biznesa mērķu sasniegšanai. Vēlu veiksmi!

Par autoru
Linda Kimeiša ir kompānijas Efumo Type vadītāja un galvenais eksperts interneta vietņu/SEO satura veidošanā un zemu izmaksu integrēto mārketinga kampaņu plānošanā un īstenošanā. Nodarbojoties ar mājas lapu satura izveidi un komunikāciju interneta vidē, Lindas misija ir palīdzēt uzņēmumiem izveidot tādu mājas lapu, kas ne tikai pastāv interneta vidē, bet pārliecina un izglīto interneta lietotājus – potenciālos klientus un galu galā palīdz nopelnīt vairāk!