Šis ir mūsu rakstu krājuma turpinājums par kontu optimizācijas pamatdarbībām. Iepriekšējā rakstā bija apskatīta pareizas konta struktūras un efektīva reklāmu un atslēgvārdu saraksta izveide. Šajā rakstā ir informācija par diviem kampaņu pamatiestatījumiem: mērķauditorijas atlasi un budžeta noteikšanu.

1. Mērķauditorijas atlase

Ir divi savstarpēji saistīti mērķauditorijas atlases veidi: pēc valodas un pēc atrašanās vietas. Kur atrodas tavi potenciālie klienti, protams, vislabāk zini tu pats. Tomēr parasti ir vērts koncentrēties uz reklamēšanu valstīs, kur var gūt vislabākos rezultātus, nevis vienkārši reklamēties visā pasaulē. Vai sniedz pakalpojumus kādā noteiktā vietā? Ja tā, izvēlies noteiktu pilsētu vai reģionu, nevis visu valsti (atsevišķām valstīm kā, piemēram, Latvijai, mērķauditorijas atlase pagaidām pieejama tikai atlasot pielāgotu apgabalu).

Tālāk ir sniegti daži padomi par mērķauditorijas atlasi pēc valodas un atrašanās vietas.
  • Vai tevi interesē Francijas tirgus? Izveido atsevišķu kampaņu, kurā tiek atlasīta franču valodā runājošā mērķauditorija un izveido atbilstošas reklāmas un atslēgvārdus. Lai reklāmas būtu maksimāli atbilstošas, neizmanto tās visas vienā kampaņā.
  • Pārbaudi kampaņas efektivitāti pēc valsts (cilnē Kategorijas; dažreiz, lai apskatītu šo pārskatu, jānoklikšķina uz bultiņas pa labi no Mērķauditorija un pēc tam uz Ģeogrāfiskais pārskats), un izdzēs valstis ar viszemāko VKS vai vēl labāk — viszemāko reklāmguvumu līmeni.
  • Ja iestatījumos, kur norādīji ģeogrāfisko mērķauditorijas atlasi, kā valsti norādīji Lielbritāniju, tad, piemēram, apmeklētāji, kas atrodas Francijā, redzēs tavas reklāmas, meklējot vietnē www.google.co.uk. Neinteresē apmeklētāji, kas neatrodas Lielbritānijā? Neizvēlies Lielbritāniju kā valsti, bet manuāli pievieno katru reģionu (iestatījums Ģeogrāfiskā mērķauditorijas atlase), un problēma būs atrisināta.
  • Vienā kampaņā lieto vienu valodu. Nav vērts rādīt franču valodā runājošai mērķauditorijai reklāmas vācu valodā. Tomēr ir viens izņēmums. Reizēm ir lietderīgi konkrētās valsts valodai, piemēram, krievu vai ukraiņu valodai, papildus norādīt arī angļu valodu, lai adresētu reklāmas visiem iespējamiem lietotājiem noteiktā valstī. Taču šādā gadījumā ģeogrāfiskajā mērķauditorijas atlasē ir jānorāda pareizās valstis, jo nav jēgas rādīt Helsinkos esošas ķīmiskās tīrītavas reklāmu angļu valodā runājošiem lietotājiem Austrālijā.
2. Budžets

Kā izvēlēties budžetu? Cik daudz naudas tiks tērēts reklāmai? Uz pirmo jautājumu vari atbildēt tikai tu, bet uz otro atbildi sniedz statistika. Piemēram, pieņemsim, ka tev ir trīs reklāmu kampaņas, bet maksimālie reklāmas izdevumi ir 600 ASV dolāri mēnesī. Tas nozīmē, ka katrai kampaņai mēnesī būs nepieciešami 200 ASV dolāri. Tāpēc pēc noklusējuma katras kampaņas dienas budžets būs apmēram 6,66 ASV dolāri. Vai kāda no kampaņām ir svarīgāka par abām pārējām? Piešķir šīs kampaņas darbībai 3,66 ASV dolārus dienā, bet abām pārējām — 1,5 ASV dolārus.

Kā vienmēr, sniedzam ieteikumus un padomus par dienas budžeta iestatīšanu:
  • Pārbaudi, cik daudz seansu zaudēji nepietiekama budžeta dēļ. Lai to izdarītu, lapā, kur redzams kampaņu pārskats, virs grafika noklikšķini uz Slejas un atzīmē rūtiņu Veiktspēja. Vari skatīt budžeta dēļ zaudēto seansu daļu katrā kampaņā.
  • Vai budžeta dēļ esi zaudējis daudz seansu vai ir pārtraukta reklāmu rādīšana, jo ir iztērēts nākamās dienas budžets? Mēģini pārdalīt budžetu no vienas kampaņas uz citu. Vai joprojām nepietiek naudas? Ieteicams apsvērt iespēju palielināt visa konta kopējo budžetu un sadalīt līdzekļus dažādām kampaņām.
  • Kampaņas iestatījumos (Pozīcijas izvēle, Piegādes veids) vari izvēlēties ātrpiegādi vai standarta piegādi. Ja izvēlēsies pirmo opciju, tavas reklāmas tiks rādītas, cik bieži vien iespējams, neatkarīgi no budžeta lieluma, bet, ja otro — dienas budžets tiks tērēts vienmērīgi.
  • Dažas dienas sistēma var atļaut pārtērēt konta budžetu. Neraizējies, šī summa tiks kompensēta, citā dienā iztērējot mazāku summu, nekā ir konta budžetā, vai piemērojot kredīta korekciju. Jebkurā gadījumā katrā pārskata perioda dienā vidēji iztērētā summa nepārsniegs dienas budžetu.

Ievērojot iepriekšējā rakstā sniegtos ieteikumus, vari pareizi strukturēt kontu un iestatīt tam budžetu un mērķauditorijas atlasi. Ir atlikušas tikai dažas tēmas: pareiza izvietojuma un cenu iestatīšana un konta veiktspējas uzskaite. Šīs tēmas būs apskatītas nākamajos rakstos. Gaidiet jaunumus!

Autors: Aleksejs Petrovs (Aleksei Petrov)
AdWords komanda