Optimizācija: trešā daļa
2011. gada 15. jūl.
Turpinām rakstu sēriju, kuros sniegti padomi par konta sākotnējo iestatīšanu un optimizācijas pamatdarbībām. Iepriekšējos rakstos tika apskatīts, kā izveidot kontu ar efektīvu struktūru, reklāmām un atslēgvārdiem un kā uzlabot kampaņu mērķauditorijas atlasi un budžeta plānošanu. Šajā rakstā būs apskatīti divi citi pamatiestatījumi: maksas par klikšķi cenas un reklāmu izvietojums, kā arī sniegti to darbības piemēri.
Maksas par klikšķi cenas
Lielākajā daļā gadījumu AdWords sistēmās par reklāmu ir jāmaksā tikai, ja lietotājs noklikšķina uz tavas reklāmas. Cenas tipu var izvēlēties sadaļā Kampaņas iestatījumi, un tas var būt automātisks (sistēma mainīs cenas summu, lai iegūtu maksimālo seansu skaitu, kas iespējams saskaņā ar budžetu) vai manuāls (tu pats nosaki savu cenas summu). Tālāk minēti galvenie apsvērumi, kas jāņem vērā, optimizējot cenu noteikšanas procesu.
Izvietojumi šajā kontekstā nozīmē dažādas platformas, kur pakalpojumā AdWords var izvietot reklāmas. Detalizētu informāciju par reklāmu izvietojumiem varat lasīt palīdzības centrā, taču šeit, kā parasti, tiks apskatītas dažas metodes, kuras izmantojam un kuras var tev būt noderīgas.
Par kampaņu pamatiestatījumiem vairs nav ko piebilst. Ievērojot šajos trīs rakstos sniegto informāciju, tu vari izveidot kontu ar efektīvu uzbūvi. Nākamajā rakstā tiks apspriests, kā vislabāk un vienkāršāk sekot kampaņas reklāmas veiktspējai.
Autors: Aleksejs Petrovs (Aleksei Petrov)
AdWords komanda
Maksas par klikšķi cenas
Lielākajā daļā gadījumu AdWords sistēmās par reklāmu ir jāmaksā tikai, ja lietotājs noklikšķina uz tavas reklāmas. Cenas tipu var izvēlēties sadaļā Kampaņas iestatījumi, un tas var būt automātisks (sistēma mainīs cenas summu, lai iegūtu maksimālo seansu skaitu, kas iespējams saskaņā ar budžetu) vai manuāls (tu pats nosaki savu cenas summu). Tālāk minēti galvenie apsvērumi, kas jāņem vērā, optimizējot cenu noteikšanas procesu.
- Automatizēti cenu noteikšanas iestatījumi ir ideāli piemēroti situācijām, kad nevēlies tērēt pārāk daudz laika, lai uzlabotu savu kampaņu. Tomēr tev ir jāiestata maksas par klikšķi maksimālais ierobežojums, lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem.
- Daļu funkciju (piemēram, plānotie reklāmu seansi) nevar izmantot kopā ar automātisko cenu noteikšanu.
- Vai priekšroku dod reklāmas seansiem, nevis novirzīšanai uz savu vietni? Ja tā, kampaņām, kas darbojas reklāmas tīklā, vari izvēlēties maksāt par 1000 seansiem.
- Vai esi iestatījis reklāmguvumu uzskaiti? Ieteicams izmēģināt maksas par reklāmguvumu optimizētāju vai reklāmguvumu optimizētāju. Ņem vērā, ka maksas par reklāmguvumu optimizētāju var ieslēgt arī, ja tiek izmantota automātiskā cenu noteikšana. Šis rīks izmanto reklāmguvumu datus un ļauj sistēmai pārvaldīt maksas par klikšķi cenas 30% diapazona robežās, kas bieži palīdz samazināt maksu par reklāmguvumu.
- Veic reklāmas vidējās pozīcijas uzskaiti katram atslēgvārdam. Dažiem atslēgvārdiem pozīcija ir par zemu; šādos gadījumos jāizlemj, vai šis atslēgvārds tev ir nozīmīgs. Vienmēr vari palielināt šī atslēgvārda atsevišķo maksas par klikšķi cenu, tādējādi uzlabojot reklāmas pozīciju.
- Vai kāds atslēgvārds ir efektīvāks nekā pārējie (liels VKS vai reklāmguvumu līmenis)? Ir vērts palielināt šī vārda maksas par klikšķi cenu, lai piesaistītu vairāk apmeklētāju. Varat arī samazināt mazāk efektīvo atslēgvārdu cenas summu vai pat apturēt to darbību.
- Iepriekš minētais ieteikums attiecas ne tikai uz atslēgvārdiem, bet arī uz reklāmu izvietojumu. Vai seansi kādā noteiktā vietnē ir īpaši efektīvi? Manuāli pievieno šo vietni kā izvietojumu.
- Kaut gan tev vienmēr jāmaksā tikai tik, lai reklāmu efektivitāte būtu lielāka nekā tavu konkurentu reklāmu efektivitāte (parasti mazāk nekā iestatītā maksimālā maksa par klikšķi), neiestati pārāk augstu maksu par klikšķi, ja nevari to atļauties. Konkurence bieži ir neparedzama, un var rasties situācijas, kad reālās izmaksas izrādās tikpat lielas kā maksimālās izmaksas, un tavs budžets ļoti ātri tiek iztērēts.
- Ja kādam atslēgvārdam ir ļoti maz seansu, iespējams, esi iestatījis pārāk zemu maksas par klikšķi cenu. Šādos gadījumos sistēma tevi parasti brīdina, ka maksas par klikšķi cena ir mazāka nekā aprēķinātās izmaksas par noteikta atslēgvārda rādīšanu pirmajā lapā. Šī informācija tiks rādīta cilnē Atslēgvārdi.
Izvietojumi šajā kontekstā nozīmē dažādas platformas, kur pakalpojumā AdWords var izvietot reklāmas. Detalizētu informāciju par reklāmu izvietojumiem varat lasīt palīdzības centrā, taču šeit, kā parasti, tiks apskatītas dažas metodes, kuras izmantojam un kuras var tev būt noderīgas.
- Reklamējoties tikai Google meklēšanas tīklā, tu zaudē potenciālos klientus, kuri neizmanto meklētājprogrammas vai izmanto citas meklētājprogrammas, nevis pakalpojumu Google. Izvēloties rādīt reklāmas gan meklēšanas, gan reklāmas tīklā, tu vērsīsies pie plašākas auditorijas (piemēram, pie vietņu www.facebook.com vai www.YouTube.com lietotājiem).
- Mēs parasti izveidojam atsevišķas kampaņas rādīšanai meklēšanas tīklā un reklāmas tīklā. Tam ir vairāki iemesli. Pirmkārt, meklēšanas tīkla kampaņām mēs izveidojam atslēgvārdu sarakstus, mēģinot, cik vien precīzi iespējams, uzminēt lietotāju meklēšanas vienumus. Reklāmas tīklā atslēgvārdu sarakstus novērtē sistēma, nosakot kādas noteiktas vietnes tēmu. Parasti reklāmas, kas tiek rādītas reklāmas tīklā, ir vispārīgākas nekā reklāmas, kas tiek rādītas meklēšanas tīklā. Veidojot atsevišķas kampaņas meklēšanas un reklāmas tīklam paredzētajām reklāmām, ir arī vieglāk novērtēt reklamēšanas veiktspēju, jo vienlaikus var apskatīt visus parametrus (VKS, reklāmguvumi utt.), un tos ir vieglāk salīdzināt.
- Ja esi gatavs veltīt nedaudz vairāk laika kampaņas uzlabošanai vai ja vēlies nodrošināt, lai reklāmas tiktu rādītas tikai atbilstošās vietnēs, ir vērts manuāli iestatīt reklāmu izvietojumu. Turklāt izvietojumu rīks (cilnē Pārskati un rīki) palīdzēs izvēlēties pareizās tīmekļa vietnes.
- Ja reklāmu izvietojumu kopu izvēlēsies automātiski, ir ļoti svarīgi pārbaudīt, kurās vietās tava reklāma ir rādīta (kampaņas cilne Tīkli), un izslēgt vietnes ar nebūtisku saturu vai mazu VKS.
- Nesatraucies, ja reklāmas tīklā ir krietni mazāks VKS nekā meklēšanas tīklā — tas ir normāli. Turklāt reklāmas tīkla VKS neietekmē veiktspējas rādītājus meklēšanas tīklā un pretēji.
- Ja izvēlēsies reklāmas izvietojumu manuāli un vienlaikus pievienosi arī atslēgvārdus, reklāmas tiks rādītas tikai ar atslēgvārdiem saistītās vietnēs un tīmekļa lapās. Vai vēlies, lai tava reklāma tiktu rādīta visās tevis izvēlēto tīmekļa vietņu lapās? Šādā gadījumā kampaņā izdzēs visus atslēgvārdus.
Par kampaņu pamatiestatījumiem vairs nav ko piebilst. Ievērojot šajos trīs rakstos sniegto informāciju, tu vari izveidot kontu ar efektīvu uzbūvi. Nākamajā rakstā tiks apspriests, kā vislabāk un vienkāršāk sekot kampaņas reklāmas veiktspējai.
Autors: Aleksejs Petrovs (Aleksei Petrov)
AdWords komanda